ایران نوحه|دانلود مداحی و مولودی تصویری

زندگی نامه کربلایی نریمان پناهی

 

کربلایی نریمان پناهی در محله عباسی تهران که یکی از قدیمی ترین محله های تهران است در سال ۴۴ چشم به جهان گشود.

در کودکی به واسطه خانواده مذهبی خود در جلسات مذهبی شرکت می کرد و از سنین کم قرائت قرآن را شروع کرد. در سن ۱۶ سالگی وارد حوزه علمیه محله جوادیه تهران شد. پس از دو سال حضور در حوزه علمیه و با آغاز دفاع مقدس به مناطق جنگی اعزام شد.

در زمان جنگ هیئت مکتب الحسین را در سال ۶۳ تاسیس کرد. هیئت مکتب الحسین تعداد زیادی شهید به کشور تقدیم کرده است. یکی از پر حاشیه ترین هیئت های کشور هیئت مکتب الحسین کربلایی نریمان پناهی است. در سال های ابتدایی تاسیس مکتب و در اوایل دهه ۷۰ این هیئت یکی از پر جمعیت ترین مراسم های کشور بود.

مشکل هم از همین شروع شد به دلیل استقبال گشترده و حضور مردم از همه قشر و از هر نوع اعتقادی به هیئت می آمدند پس کنترل جلسات سخت می شد. افرادی با سبک ها عزاداری گوناگون در هر گوشه ایی از هیئت جمع می شدند و به عزاداری می پرداختند.

قمه زنی یکی از این موضوعات بود که در گوشه ایی از مجلس عده ایی به قمه زنی می پرداختند. خود کربلایی نریمان هم در گذشته قمه می زدند اما پس از فتوا مقام معظم رهبری درباره قمه دیگر قمه نزدند. او اعتقاد دارد که شاید در گذشته قمه و تیغ می زده اما اکنون به خاطر آسیبی که ممکن است به دین وارد شود این کارها را انجام نمی دهد.

 

 

زمانی ادعا شد که او با حاج منصور ارضی مشکل دارد اما او اعلام کرده که حاج منصور از دوستان او است.

کربلایی نریمان پناهی به الگوبرداری جوانان از خودش توجه خاصی داشت. برای این که جوانان هیئت سیگار ترک کنند خودش سیگار را ترک کرد و به جوانان هم در هیئت خود اعلام می کرد که سیگار ترک کنند.

در هیئت مکتب الحسین به بعضی دلایل میکروفون به دست بعضی از افراد با سبک ها و شیوه های مداحی گوناگون افتاد که باعث شد باز هم مشکلاتی بوجود آید.او در هیئت خود مخالف برهنه شدن است و همیشه اعلام می کند که باید لباس پوشیده هیئت برگزار شود.

سبک مداحی و نوحه خوانی کربلایی نریمان خوزستانی کربلایی است. او خود تباری آذری دارد و در مداحی های خود نوحه های ترکی هم استفاده می کند.


دیدگاه ها مسدود شده اند .