ایران نوحه|دانلود مداحی و مولودی تصویری

زندگی نامه دکتر حاج میثم مطیعی

 

حاج میثم مطیعی به دلیل خواندن یک شعر جنجالی در مراسم عید سعید فطر درباره برجام و سند ۲۰۳۰ و انتقاد به دولت حجت الاسلام دکتر حسن روحانی مورد انتقاد مردم و رسانه ها قرار گرفت.

میثم مطیعی دانش آموخته دانشگاه امام صادق در رشته فقه و حدیث است. او در سال ۱۳۹۴ از تز و رساله دکترای خود با عنوان ” مبانی و راهکارهای قرآنی و روایی در رویارویی با اهانت به معصومان (علیهم السلام‏) ” دفاع کرد و موفق به اخذ مدرک دکترا شد. او اکنون به عنوان استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشکده الهیات فعالیت می کند.

وی از جوانی در مراسم و جلسات مرحوم استاد حاج آقا مجتبی تهرانی شرکت می کرد. او و عده ایی دیگر از جوانان که در جلسات استاد اخلاق حاج آقا مجتبی تهرانی شرکت می کردند سخنرانی های استاد را با کاست ضبط می کردند.

این فعالیت را ادامه دادند و کم کم شروع به ضبط تصویری جلسات کردند. موسسه ایی به نام ” حدیث پارسایی ” که وظیفه حفظ و نشر آثار حاج آقا مجتبی تهرانی را دارد را با دیگر شاگردان استاد تاسیس کرد. دکتر میثم مطیعی اولین مدیرعامل و جز هیئت موسس این مجموعه است.

سبک ویژه اجرا و مقتل خوانی این مداح بسیار مورد توجه مردم ، مراجع و به ویژه رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ایی قرار گرفته تا جایی که رهبر انقلاب در مراسم اربعین سال ۱۳۹۰ با تقدیر و از سبک مداحی وی اعلام کردند که :

 

 

آن چیزی که ما از مداحی سراغ داریم، دقیقاً همین چیزی بود که ایشان امروز اجرا کرد. این از معجزات انقلاب است که یک دانشجوی دکتری، مداح اهل بیت است.

دکتر میثم مطیعی در ساخت قطعه هایش همیشه به موضوعات مربوط به جهان پرداخته است. بررسی موضوعات فلسطین ، یمن ، بحرین ، سوریه ، عراق ، مسلمانان نیجریه ، مسلمانان پاراچنار و … و پیوند زدن حوادث رخ داده به کربلا و شهادت خاندان عصمت و طهارت سبک این مداح است.

قطعه ها و اجراهای دکتر میثم مطیعی اکثرا به چند زبان خوانده می شود. زبان های فارسی ، عربی و انگلیسی در قطعه های این مداح مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای قطعاتی بر ضد حکومت سعودی و دست نشانده های این حکومت باعث انتقاد و اعتراض رسانه های عربی به خصوص شبکه العربیه شده است.

 


پاسخ دهید

دیدگاه شما