ایران نوحه|دانلود مداحی و مولودی تصویری

زندگی نامه حاج محمود کریمی

 

محمود کریمی در سال ۱۳۴۷ در خانواده ایی مذهبی در تهران متولد شد. وی از کودکی وارد بازار کار شد و همیشه علاقه به فعالیت های گوناگون داشت. حاج محمود کریمی در برنامه های مختلف اعلام کرده که در کودکی بنایی و نجاری کرده است.

حاج نقی کریمی پدر محمود در دفاع مقدس در سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین مفقود الاثر شد. شهید ابوالفضل کریمی یکی از برادران وی در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

او در سال ۱۳۷۰ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک فرزند پسر و یک فرزند دختر است. او همیشه اعلام کرده که مداحی منبع درامد وی نبوده است. حاج محمود کریمی اکنون فعالیت های صنعتی دارد.

اولین باری که حاج محمود کریمی نوحه خوانی کرد به ۷ سالگی وی باز می گردد که در اصفهان در محفلی مذهبی به نوحه خوانی پرداخت. حاج محمود کریمی چند سالی است که در هیئت رزمندگان اسلام در مسجد امام زاده علی اکبر چیذر نوحه خوانی می کند. ۱۴ سال پیش محمود کریمی با نوحه معروف ” عمو جون ” بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

حاج محمود کریمی دارای کمربند مشکی در رشته رزمی تکواندو است و بسیاری نظم موجود در هیئت مذهبی این مداح را به خاطر همین موضوع می دانند.

حاج محمود کریمی همیشه به استفاده از روش های جدید در مراسم های مذهبی خود معروف است. استفاده از ریتم و شعر قطعه ” ببار ای بارون ” از آلبوم ” شب ، سکوت ، کویر ” استاد محمدرضا شجریان و به کاربردن دمام و سنج در نوحه های گوناگون به ویژه نوحه ” بابا بیا ” در رسانه های گوناگون بازتاب بالایی داشت.

 

 

پایگاه رسمی اطلاع رسانی هیئت رایه العباس رزمندگان شمیرانات ” فطرس ” است. فطرس در روایات شیعه و به خصوص در کتاب امالی شیخ صدوق در روایتی از امام جعفر صادق (ع) آمده است که فطرس از فرشتگان حامل عرش در انجام وظایفش سستی انجام داد پس بال هایش شکسته شد و به زمین تبعید شد. فطرس به مدت ۷۰۰ سال به عبادت پرداخت تا این که حضرت سیدالشهدا به دنیا آمد.

زمانی که جبرئیل با ۷۰ هزار فرشته برای تبریک تولد امام حسین (ع) به زمین آمدند فطرس علت را جویا و از جبرئیل خواست که تا با آن ها همراه شود. با توصیه جبرئیل به نبی اکرم ، پیامبر پیشنهاد دادند که فطرس خودش را به قنداقه امام حسین متبرک کند پس از آن فطرس بخشیده شد و به جایگاه خود بازگشت.

وظیفه رساندن خبر شهادت و واقعه کربلا به حضرت محمد (ص) بر عهده فطرس بوده است. بواسطه شفاعت پیامبر فطرس به نبی الله قول می دهد تا سلام و صلوات هر سلام دهنده و زیارت هر زائری را به سید الشهدا (ع) برساند.

در کتب روایی شیعه از فرشته فطرس با نام های عتیق الحسین و صلصائیل نام برده شده است.

شعری از آیتی بیرجندی درباره فطرس :

فطرس سلام ما را برسان چون که بگذری /  بر تربت مطهر سلطان کربلا

این چند بیت تحفه مور است و «آیتی» / کآورده است نزد سلیمان کربلا


پاسخ دهید

دیدگاه شما