ایران نوحه|دانلود مداحی و مولودی تصویری

زندگی نامه حاج مهدی اکبری

 

حاج مهدی اکبری در ۳۰ تیر سال ۵۷ در خانواده ایی مذهبی متولد شد. او در شهر مشهد به دنیا آمد و به گفته خودش همسایه امام رضا (ع) است.

در سنین کودکی همراه با خانواده در جلسات و مراسم های مذهبی شرکت می کرد. ابتدا با قرائت قرآن کریم در جلسات مذهبی وارد موضوعات اجرایی مراسم ها شد و پس از چند سال نوحه خوانی و مدیحه سرایی را آغاز کرد.

استاد او در شهر مشهد حاج آقا رضا تخته چی بوده است. البته حاج مهدی اکبری حضور خود در جلسات روضه امام حسین (ع) را مدیون دعای خیر پدر و مادر خود می داند. حاج مهدی اکبری ابتدا وارد حوزه علمیه شد و پس از چند سال وارد سپاه پاسداران شد و حالا چند سالی است که مداح خاندان آل الله است.

او اعتقاد دارد که نباید برای اجرای جلسات مذهبی قیمت تعیین کرد چون جلسات مخصوص خاندان اهل بیت هستند و نباید هزینه ایی را مشخص کرد اما صله دادن و گرفتن اشکالی ندارد چون این رسم از زمان امام رضا (ع) بوده که در جلسات روضه امام حسین (ع) پس از نوحه خوانی و روضه درباره شهدای کربلا و خاندان عصمت و طهارت ، حضرت امام رضا (ع) به مداح و روضه خوان صله می داده اند.

او به نوای گرم حاج منصور ارضی علاقه خاصی دارد و اولین روضه ایی که شنیده روضه حضرت فاطمه زهرا (س) با نوای قدسی حاج منصور ارضی بوده است.

 

 

او در رشته ورزشی کونگ فو فعالیت می کرده که در یک سانحه تصادف برای پایش مشکلی پیش آمده و از آن به بعد به ورزش باستانی روی آورده است.

جلسات و مراسم های مذهبی حاج مهدی اکبری از سال ۸۱ برپا است و مکان جلسات او اکنون در مشهد ، خیابان ۴راه شیرودی ، حسینیه حضرت زینب (س) با نام هیئت علمدار تشکیل می شود. او با حاج مهدی مختاری از مداحان کشور رابطه نزدیک و دوستانه ایی دارد.

نظر حاج مهدی اکبری درباره مرحوم سید جواد ذاکر : سیدی مظلوم که در دوره ما مردی مثل او کمتر پیدا می شود.

یک بیت شعر از حاج مهدی اکبری :

سرمايه ی محبت زهراست دين من / من دين خويش را به دو دنيا نمی دهم


دیدگاه ها مسدود شده اند .