ایران نوحه|دانلود مداحی و مولودی تصویری

زندگی نامه حاج منصور ارضی

 

حاج محمد ارضی معروف به حاج منصور در اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۲ در محله نازی آباد تهران به دنیا آمد.

حاج منصور در خانوانده ایی مذهبی متولد شد. از همان کودکی همراه با پدر و عموبش در مجالس و مراسم های مذهبی شرکت می کرد. عمویش حاج حسن ارضی از مداحان قدیمی تهران بوده و حاج منصور از ۵ سالگی با عمویش در مراسم های مذهبی محله نازی آباد تهران و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی شرکت می کرد.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از موثرترین افراد برای پابرجا ماندن نوحه خوانی و مداحی خاندان پیامبر اعظم حاج منصور ارضی است.ابتدا حاج منصور ارضی مراسم های هفتگی خود را در مسجد شهدا برگزار می کرد اما بعد از آن جلسات خود را در مسجد ارگ برگزار کرد و تا تا زمان حاضر هم این جلسات در مسجد ارگ تهران و حسینیه صنف لباس فروشان بازار تهران برپا می شود.

با آغز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حاج منصور حضوری فعال در جبه های نبرد حق علیه باطل داشت. حاج منصور با سبک خاص و نوای گرم خود باعث دلگرمی سربازان اسلام می شد. حاج مصور تقریبا در تمام مرزها و نقاط جنگی حضور پیدا می کرد و برای سربازان سپاه اسلام به نوحه خوانی و مدیحه سرایی می پرداخت.

 

 

یکی از مکان معروفی که حاج منصور مراسم برگزار می کرد منطقه عملیاتی دوکوه بود که شب های جمعه دعای پرفیض کمیل خوانده می شد. در همان زمان دفاع مقدس حاج منصور و بعضی دیگر از نیروهای حزب اللهی سعی در شکل دادن به مدیحه سرایی و جلسات عقیدتی پرداختند. بی اغراق می توان گفت همه مداحان سرشناس و نام دار ایران بطور مستقیم و یا با یک واسطه شاگرد حاج منصور ارضی بوده اند.

از اواخر دهد هفتاد تا کنون مراسم دعای روح بخش کمیل شب جمعه ها در حرم شاه عبدالعظیم ری و قرائت دعای سید و سالار شهیدان زیارت عاشورا بصورت هفتگی در حسینیه لباس فروشان و هم چنین جلسات مذهبی و اعتقادی دیگر در حسینیه بیت الزهرا و حسینیه حاجی چمنی برگزار می شود.

نام اصلی او محمد ارضی است اما در سنین کودکی او مادربزرگش به دلایلی نام او را منصور گذاشت و علاقه خود او هم این است که نام منصور را داشته باشد.

از اساتید اخلاق و عرفان حاج منصور ارضی می توان حاج شیخ محمود نجفی ، حاجی سراج و حاجی محمود تحریری و آیت الله شاه آبادی را نام برد.


پاسخ دهید

دیدگاه شما