ایران نوحه|دانلود مداحی و مولودی تصویری

زندگی نامه سید جواد ذاکر

 

میر محمد ذاکری طباطبایی با شهرت سید محمد جواد در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۵ در خوی در خانواده ایی مذهبی متولد شد.

پدرش حاج میر حبیب ذاکر از مداحان سرشناس شهر خوی بود. مادر سید جواد هم از سادات شهر خوی بود پس سید جواد هم از سمت مادری و هم از سمت پدری به خاندان اهل بیت متصل است. مادر سید جواد در کودکی او به دیدار حق شتافت. از همان کودکی با مداحی و منقبت خاندان عصمت و طهارت آشنا شد و با علاقه خود این راه را ادامه داد.

سید جواد برای کسب و یادگیری علوم دینی به قم رفت و در مدرسه علمیه رضوی به فراگیری فقه و احکام دینی پرداخت. روش نوینی که امروز بسیاری از مداحان سرشناس استفاده می کنند پایه گذاری آن به دست مرحوم سید جواد ذاکر بوده است. سید جواد برای اجرای مداحی به اصفهان و کاشان می رفت و در مراسم ها و جلسات مذهبی به مدح ائمه اطهار پرداخت.

مداحی های سید جواد به زبان های فارسی و تدکی بود و همین تلفیق باعث استقبال مردم شد. سید جواد در اوج فعالیت های خود به بیماری سرطان مبتلا شد. برای آخرین بار پس از دوران شیمی درمانی سید محمد جواد در روز ۲۸ و ۲۹ صفر در سال ۸۴ در مشهد مقدس در هیئت زنجانی ها حضور پیدا کرد.

بیماری سید جواد ذاکر در خرداد ۸۵ به اوج رسید و باعث به کما رفتن سید محمد جواد شد. پس از گذراندن ۴۰ روز در وضعیت کما سید محمد جواد ذاکر طباطبایی در روز ۱۶ تیر ۸۵ به آرزویش رسید و به دیدار اربابش حضرت امام حسین (ع) شتافت. پیکر این مداح اهل بیت در قبرستان نور در کنار حرم مطهر حضرت معصومه به خاک سپرده شد.

 


پاسخ دهید

دیدگاه شما